Veel gestelde vragen

aangepaste versie: 7 maart 2017.

U kunt altijd terecht voor een antwoord op uw vragen over onze producten, bestellingen en garantie.

Kijk eerst bij de meest gestelde vragen of neem tijdens kantooruren telefonisch contact op via +32 3 645 90 06. U kunt ook een mail sturen naar klantendienst(at)tabbytijger.be

 

1. Kan ik mijn bestelling ook afhalen/ophalen?
Het is inderdaad mogelijk om uw bestelling af te halen. Door een eenvoudig mailtje te sturen naar onze klantendienst zorgen we ervoor dat alles netjes klaarstaat. Vanzelfsprekend vervalt de verzendkost dan. In alle andere gevallen bezorgen wij uw bestelling keurig op de door u opgegeven locatie.

Verzendingskosten vanaf 1 juni 2015:

Naar België
- Verzending via BPost pakketpost + tracking: 3,50 EUR

Naar Nederland
- Verzending via PostNL of DHL pakketpost + tracking: 3,50 EUR

2. Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Onze transporteurs bezorgen op werkdagen. Voorradige artikelen worden zo snel mogelijk verzonden. Ook als voor een deel van uw bestelling een levertijd geldt en een ander deel voorradig is, worden de voorradige artikelen direct verzonden. De levertijd is afhankelijk van verschillende factoren zoals de beschikbaarheid, de betaalmethode en het leveringsadres. U kunt zelf de verwachte levertijd uitrekenen door de geschatte tijd van de betaling en de geschatte verzendtijd bij elkaar op te tellen.

Het kan ook gebeuren dat we uw pakje persoonlijk komen afgeven! Omdat ook wij houden van verrassingen...

 

3. Heb ik als particulier recht op een afkoelingsperiode?
Sinds 12 mei 2010 is de wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming (dd. 6 april 2010) van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via het internet gaat. Volgens de wet is er van verkoop op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. Voor meer info kan u terecht op de pagina ALTIJD 14 DAGEN BEDENKTIJD.

4. Waar kan ik terecht voor een klacht of suggestie?
Voor suggesties en/of klachten kunt u altijd een e-mail sturen naar onze klantendienst.
- Klachten dienen volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij Tabby Tijger nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij Tabby Tijger ingediende suggesties en/of klachten worden binnen een termijn van 5 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vergt, antwoordt de klantenservice van Tabby Tijger binnen deze termijn van 5 dagen met een bericht van ontvangst en een indicatie van de termijn waarna de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Een klacht over een product, dienst of service van Tabby Tijger kan eveneens worden ingediend bij de website 'Onlinegeschillenbeslechting' van de Europese Commissie

5. Welke betalingsmethodes hanteert Tabby Tijger?
Wij hanteren de volgende betaalmethodes: MisterCash/Bancontact, Bankoverschrijving en PayPal Express (betaling met creditcard mogelijk)
U kan ook betalen met iDEAL.

6. In welke landen leveren jullie?
Wij leveren in gans België en gans Nederland.

 

7. Waar kan ik de zending best laten bezorgen?
Indien u als particulier een bestelling plaatst en overdag werkt of niet thuis bent, kunt u het pakket het beste op uw werk laten leveren. Dit kunt u tijdens het plaatsen van uw bestelling aangeven via het veld OPMERKINGEN net voordat u verder wenst te gaan met het afronden van de bestelling. Indien u niet thuis bent, kan de postbode het pakket helaas niet leveren. De zending kunt u dan wel eventueel afhalen op het postkantoor.

8. U kunt op verschillende wijzen betalen

- PayPal met de mogelijkheid om gebruik te maken van American Express en Visa (gratis)
- bankoverboeking (gratis)
- IDEAL
- Bancontact/MisterCash

De bestelling zal verzonden worden op de dag dat de betaling ontvangen is. Voor bankoverboeking geldt dat deze binnen 14 kalender dagen na de besteldatum betaald dient te zijn.

      9. Optimale beveiliging tijdens uw betaling
      Tijdens het betaalproces wordt u doorgelinkt naar de beveiligde webomgeving van Shopify. Hier worden de financiële gegevens verzameld en verwerkt. Tabby Tijger bewaard nooit uw financiële gegevens.

      Ons betalingsplatform is een PCI Security Level 1 Service Provider. Dit is het hoogste niveau van de PCI DSS compliance.



      10. Eenvoudig bestellen in 5 stappen
      Het bestelproces bestaat uit 5 stappen nadat u via het winkelwagentje heeft aangegeven de bestelling te willen afronden.
      1. Controleer uw persoonlijke gegevens en bezorgadres (Aanmaak account)
      2. uw pakket zal geleverd worden via Bpost of Post NL (verzending)
      3. Hoe wenst u te betalen? (Betaalwijze)
      4. Gegevens controleren (Samenvatting bestelling)
      5. Uw bestelling bevestigen (Bestelling gereed)

      Alle prijzen op de site zijn inclusief BTW.

      11. Zijn online shops veiliger dan traditionele winkels?
      Veel mensen denken dat online winkelen onveiliger is dan bij een "echte" winkel. Volgens een rapport van onderzoeksbureau Gartner is juist het tegenovergestelde waar. In 2008 worden de meeste aanvallen uitgevoerd op fysieke verkoopsystemen en in 2009 zal slechts 33% van deze systemen aan de geldende beveiligingsstandaarden voldoen. Ook criminelen hebben ontdekt dat er met sommige apparaten eenvoudig kan worden gefraudeerd. Vooral verkoopsystemen die met het internet verbonden zijn en die kaartgegevens opslaan en intelligente printersystemen die informatie bewaren, worden steeds vaker getroffen. 80% van alle beveiligingsincidenten zou binnen de winkel plaatsvinden.

      12. Klopt de voorraad op jullie website?
      De voorraad wordt automatisch bijgewerkt. Het kan immers altijd wel eens gebeuren dat een product net op het laatste ogenblik niet voorradig is terwijl het anders aangegeven was op onze site. Dan zullen wij u ten alle tijde hiervan berichten.

      13. Moet ik mijn emailadres opgeven als ik een bestelling plaats?
      Ja, dat is wel nodig. U ontvangt via email een bevestiging van uw bestelling én een bevestiging als uw bestelling de deur uit gaat bij ons.

      14. Wat is jullie policy in verband met privacy en persoonsbescherming?
      Tabby Tijger respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en zorgt ervoor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Voor meer informatie wat betreft de gegevens die wij bewaren kan u terecht op onze pagina PERSOONSBESCHERMING.